Frecvent
Ce se întamplă cu o plată introdusă dacă soldul contului nu este suficient?
Plata nu se va procesa, toate plăţile se proceseaza în limita soldului disponibil. Plăţile neprocesate din lipsă de disponibil se anulează automat la sfarşitul zilei bancare.
Care este modalitatea de obţinere a confirmării plăţii?
Se va “Exporta tranzacţia” in formatul dorit din aplicatie.
Cum se pot modifica limitele zilnice/lunare de tranzacţionare prin I-B@nk?
Aveţi posibilitatea de a solicita modificarea acestor limite prin mesageria aplicatiei I-B@nk sau direct unitatii teritoriale unde aveti contul deschis prin transmiterea unui mesaj scris catre Banca.
Cum se efectuează o plată externă?
Aplicația este intuitivă şi vă determină să introduceţi toate datele necesare selectand meniul specific platilor in valuta.
Cum se poate anula o tranzacţie procesată?
Tranzacţiile procesate nu se pot anula.
De ce nu se proceseaza o tranzacţie?
Verificaţi daca aţi autorizat integral tranzacţia şi dacă data tranzacţiei este corectă. O greşeală frecventă este selectarea unei date din viitor sau autorizarea cu o singura semnatura, cand sunt semnaturi specific definite pe tipuri de utilizatori..
Ce trebuie sa fac dacă am schimbat telefonul pe care era instalată aplicația I-B@nk mToken?
Trebuie să reinstalaţi aplicația şi să solicitaţi un nou cod de activare la oricare dintre sucursalele Intesa Sanpaolo Bank Romania.
Ce trebuie să fac dacă am uitat codul PIN al token-ului hardware?
Pentru resetarea token-ului hardware trebuie să vă prezentaţi la orice sucursală Intesa Sanpaolo Bank Romania.
De ce se afişează mesajul “Semnatură digitală invalidă”?
Acest mesaj este afişat în situaţia în care token-ul (m-Token sau hardware) generează cod de autorizare greşit. În cazul token-ului hardware poate fi o problemă cu token-ul. În cazul m-Token e posibil ca Dumneavoastră să fi introdus un cod PIN eronat sau un cod de autorizare greşit. În ambele situaţii trebuie să contactaţi o sucursală Intesa Sanpaolo Bank Romania.
Pot deschide un cont prin intermediul serviciul I-B@nk?
Da, in cazul persoanelor fizice este posibila deschiderea unui cont, dacă pentru acea valută nu aveţi deja deschis un cont de acelaşi tip. Aplicația va trimite un mesaj către sucursala Bancii care vă administrează conturile, iar aceasta vă va deschide contul în maxim 24 ore.
Ce trebuie să fac dacă am introdus o plată cu data procesarii greşită?
Puteţi solicita anularea acelei plăţi prin mesageria I-B@nk, prin transmiterea unui mesaj scris sau contactand unitatea teritoriala unde aveti contul deschis..
Cum îmi afectează soldul plăţile programate în viitor?
Plăţile programate în viitor nu vă afectează soldul contului din care se va face plata.
Securitatea Serviciului Intesa Sanpaolo Bank Romania de tip I-B@nk respectă standardele tehnice specifice pentru a oferi clientilor un nivel avansat de securitate a informaţiilor:
Ø Autentificarea şi autorizarea pe baza parolelor unice generate de aplicaţie şi de token la fiecare logare, respectiv la semnarea tranzacțiilor. Pentru fiecare operațiune de autentificare şi autorizare, este necesară introducerea codului PIN; Ø Accesul pe site este blocat la introducerea a 5 parole consecutive eronate, la blocarea codului PIN (introduceri consecutive de 3 ori a codului eronat) sau la declararea pierderii sau furtului token-ului; Ø Transmiterea informaţiilor între Banca şi utilizatorii I-B@nk se face in mod criptat utilizând protocolul securizat SSL;
Sfaturi pentru utilizatori
ü Din motive de securitate, nu memoraţi codul de utilizator prin facilităţi de tipul Autocomplete oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesaşi în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe Autocomplete şi lasaţi nemarcată opţiunea User Names and passwords on forms ü Configuraţi browser-ul Dumneavoastră în meniul “Tools” / “Internet Options” / “General” / “Temporary Internet Files” / “Settings”, rubrica Automatically este marcată implicit (default). Va sfătuim să marcaţi “Every visit to the page sau Everytime you start Internet Explorer astfel încât browser-ul să caute afişarea paginii pe internet şi nu în memoria cache (“cache memory”).
Recomandări Intesa Sanpaolo Bank Romania
ü Verificaţi autenticitatea paginii de I-B@nk a Intesa Sanpaolo Bank Romania, urmărind următoarele elemente de securitate: ● Sigla Secured by Thawte, alături de data curentă, trebuie să apară în colţul dreapta jos al paginii de IB, la introducerea numelui de utilizator şi a parolei, garantând autenticitatea paginii accesate; ● În bara de adresă, trebuie să apară pictograma reprezentând un lacăt în miniatură, alături de numele Intesa Sanpaolo Bank Romania; în situaţia activării cu mouse-ul a pictogramei respective, se pot vizualiza informaţii legate de autenticitatea paginii web respective - Identified by Thawte. ● Adresa URL a paginii de I-B@nk, care asigură conexiune criptată în zona de navigare a browser-lui, trebuie sa fie https://internetbanking.intesasanpaolobank.ro ● Lângă adresa URL a serviciului de I-B@nk va apărea întotdeauna informaţia referitoare la proprietarul site-ului (B.C. INTESA SANPAOLO ROMANIA S.A.). ü Dacă elementele de securitate nu sunt prezente pe pagina de I-B@nk, sau dacă datele diferă celor prezentate anterior, vă rugăm să abandonaţi logarea şi să contactaţi de urgenţă Banca. ü Verificaţi informaţiile afişate de aplicația de I-B@nk cu privire la data şi ora ultimei autentificări şi anunţaţi de urgenţă Banca în eventualitatea unei discrepanţe. ü Verificaţi în mod regulat conturile Dumneavoastră, precum şi mesajele primite de la Bancă prin intermediul aplicaţiei I-B@nk, aflate în meniul Inbox -> Mesaje primite. Contactaţi imediat serviciul CALL CENTER în cazul în care observaţi tranzacţii pe care nu le recunoaşteţi. ü Este recomandat să anunţaţi Banca prin intermediul serviciului CALL CENTER în orice situaţie în care aveţi suspiciuni privind securitatea contului şi a tranzacțiilor Dvs., indicând cât mai multe informaţii în acest sens (data utilizării, browserul folosit, adresa IP de la care s-a efectuat conectarea, eventuale mesaje sau notificări din pagină). ü Accesaţi serviciul de I-B@nk doar de pe website-ul oficial al Băncii, www.intesasanpaolobank.ro.
O altă persoană (prieten, familie etc.) poate avea acces la aplicaţia I-B@nk cu acelaşi cod de utilizator şi token?
Atât codul de utilizator cât şi PIN-ul aferent token-ului pentru serviciul I-B@nk sunt strict personale, elementele de securitate trebuind să ramână confidențiale. In caz contrar, divulgarea acestor elemente se face pe propria răspundere. Va asigurăm că Intesa Sanpaolo Bank Romania a luat toate măsurile de securitate, dar securitatea computer-ului de pe care se acceseaza aplicaţia, precum şi gradul de vigilenţă în momentul utilizării serviciului de I-B@nk sunt responsabilitatea dumneavoastra. De aceea, recomandăm să nu fie divulgate elementele de securitate.
Ce metode de autentificare am la dispoziție pentru accesarea aplicației?
• M-token si Hard Token - dispozitiv de autentificare în aplicația I-B@nk care interacționează cu aplicația I-B@nk şi generează coduri aleatoare care vor fi utilizate de către utilizatori la logarea în aplicatie şi pentru semnarea tranzacțiilor efectuate prin intermediul acesteia. La semnarea operațiunilor, aplicația va returna un cod care, odată introdus în dispozitivul token, acesta va genera codul de autorizare al operațiunilor, pe principiul “Challenge response“.
În cazul în care îmi uit parola de logare în aplicația utilizată în vederea generării OTP (one time password), cum pot intra în posesia unei noi parole?
Dacă nu îți mai amintești parola de logare o poți reseta fie prin contactarea serviciului Call Center al Băncii apelând gratuit numarul 0800.800.888 sau fie prin deplasarea la orice unitate a Băncii.
Am nevoie de un asemenea program?
Da. De fiecare dată când vă conectați la Internet, vă expuneți pericolelor viruşilor. Ne referim la viruşi informatici, care sunt produse software create cu diverse scopuri (furt de identitate etc.).
Am program anti-virus instalat; acum sunt protejat?
Numai dacă anti-virusul este actualizat; în condițiile în care în fiecare lună apar mii de viruşi noi, este important să fie actualizat în permanență programul (unele programe se actualizează automat, altele ar trebui să le actualizati singur vizitând periodic site-urile marilor producători de anti-virus).
Ce fac viruşii?
Ei atacă prin intermediul programelor dobândite, a unor surse neverificate, a site-urilor dubioase, atașamentelor de e-mail sau pur şi simplu se răspândesc de la un calculator la altul prin mecanisme puse la dizpoziție chiar de utilizatori. Unii viruşi pot cauza disfuncționalități ale calculatorului, se pot multiplica sau pot permite accesul hackerilor.
Este greu să învăț cum se utilizează?
Nu. Majoritatea programelor se livrează împreună cu un manual sau poți apela la un expert.
Trebuie să plătesc pentru un anti-virus?
Se poate achiziționa un anti-virus sau se poate descarca gratuit de pe Internet dacă se folosește în scop personal. Nu se vor folosi mai mulți anti-viruşi în acelaşi timp; securitatea nu este dublată şi, în plus, programele se pot încurca unul pe altul ducand la disfunctionalitatea lor
Am nevoie de programe de tip anti-spyware?
Da. “Spyware” este denumirea dată unei categorii de programe folosite pentru captarea de date (prin analizarea site-urilor accesate de utilizator, de exemplu: moda, știri, site-uri de socializare, etc) şi de a transmite eventual acelui utilizator reclame conform datelor extrase de spyware. Programele “spy” pot încetini calculatorul, conexiunea la Internet, dar pot şi să copieze informaţii confidențiale precum numărul şi PIN-ul cardului, codul sau parola utilizate în cadrul autentificarilor electronice.
Este ok sa descarc programe de pe Internet?
Acordati atentie la documentele pe care le descărcați în computer, dintre cele primite prin email, sau diferite programe descărcate din surse necunoscute. Nu descărcati programe de pe Internet dacă sursa nu este de încredere şi nu deschideți fişiere a căror proveniență nu o cunoașteți. Acestea pot conține viruşi care odată instalați pe calculatorul Dvs., compromit protecția şi cauzează daune semnificative.
Ce înseamnă “phishing”?
“Phishing-ul” este un proces fraudulos prin care clienții unei companii sunt determinați să dezvăluie date personale sau confidențiale care ulterior sunt folosite ilegal pentru a efectua tranzacții în contul clientului respectiv. Atacurile de phishing pot fi realizate prin: ● e-mail/ SMS: un mesaj electronic este trimis clienților, pretinzând a fi din partea unei surse legitime (de exemplu Banca), prin care se solicită introducerea de date confidențiale într-un link indicat în textul mesajului, şi care direcționează către un site falsificat. ● telefon: o persoană pretinde că sună din partea Băncii şi, invocând probleme tehnice (de exemplu probleme în sistemul de plăți), solicită informaţii confidențiale precum codul PIN, numărul contului, parola, etc. Ignoră asemenea mesaje!
De unde au adresa mea de email?
Liste cu adrese de mail circulă pe Internet şi sunt schimbate între hackeri. Intesa Sanpaolo Bank Romania NU va trimite niciodată clienților săi mesaje, de orice natură, prin care să solicite divulgarea sau modificarea unor elemente de identificare, accesarea unor link-uri pentru a vă conecta la serviciul de I-B@nk sau la orice alte site-uri. Intesa Sanpaolo Bank Romania NU va contacta niciodată clienții pentru a solicita coduri, parole de acces sau PIN-uri. Dacă sunteți contactați de persoane care pretind ca reprezintă Banca şi va solicita aceste informaţii, vă rugăm să incheiați discuția şi contactați serviciul CALL CENTER. Dacă totuşi vă confruntați cu un asemenea caz vă rugăm să contactați de îndată serviciul CALL CENTER, număr telefon 0800 800 888, apelabil gratuit din orice rețea de telefonie.
Ce fac dacă primesc un mail “suspicios”?
Recomandarea noastra este să-l ștergeți direct, mai ales dacă are link-uri sau atașamente. Email-urile de tip spam/scam reprezintă email-uri trimise în masă către destinatari, prin care se oferă joburi bine plătite, premii, caștiguri, toate având ca scop ulterior solicitarea de bani de la aceștia. De asemenea, majoritatea viruşilor actuali vin sub forma unor anexe la mesaje de e-mail. În consecință, nu deschideți fişiere atașate email-urilor primite de la persoane pe care nu le cunoașteți. Verificați mereu expeditorul chiar dacă pare cunoscut (informaţiile privind expeditorul şi destinatarul sunt deseori alterate în mesajele de spam, astfel încât să sugereze că sunt autentice).
Ce este un firewall? Cum functioneaza?
Considerați-l un dispozitiv de filtrare şi criptare care stă între computerul Dumneavoastră şi Internet. Dumneavoastră alegeți ce programe şi aplicații se pot conecta la Internet. Puteți permite accesul programului autorizat Outlook Express, dar puteți restricționa accesul unui program suspect.
Am nevoie de un firewall?
Da. Toți utilizatorii de internet ar trebui să folosească un firewall. Acesta interzice accesul viruşilor care atacă computerul şi blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.
Nu sunt expert în calculatoare; chiar pot invăța să-l utilizez?
Da. Odată instalat, acest program nu necesită prea multă atenție iar majoritatea firewall-urilor sunt livrate cu un set de instrucțiuni de urmat “pas cu pas”
Computerul meu funcționează; de ce am nevoie să-l protejez?
Hackerii caută noi modalități de a ataca computerele. Când este descoperită o nouă vulnerabilitate, companiile de software lansează pe piață un program care să înlăture amenințarea (“patch”).
Este riscant dacă nu îmi protejez computerul?
Unele programe vizează aspecte esențiale; dacă nu le aveți, computerul Dumneavoastră este deschis hackerilor, iar acesta este un risc pe care nu vi-l puteți asuma.
Pot să imi las computerul nesupravegheat în timp ce sunt conectat la aplicația I-B@nk?
Nu lăsați computerul nesupravegheat, şi conectat la pagina de I-B@nk, mai ales dacă sunteți într-un loc public; închideți sesiunea de I-B@nk prin apăsarea butonului “Logout” din aplicație.
De ce să ma protejez dacă anti-virusul meu este actualizat?
Poate ca așa este, însă dacă vă protejați puteți obține performanțe mai bune ale computerului şi o îmbunătățire a securității informaţiilor. De asemenea, vă protejați computerul împotriva viruşilor care nu sunt detectați cu programele anti-virus pe care le aveți instalate.
Cât de des trebuie să verific această protecție?
Lunar ar trebui să verificați protecția computerului, deşi unele programe se actualizează automat. Asigurați-vă că sistemul şi browser-ul Dumneavoastră sunt actualizate cu ultimele patch-uri de securitate care vor asigura o protecție sporită în timpul navigării pe Internet. Asigurați-vă că v-ați setat computerul să primească regulat cele mai recente actualizări şi corecții de securitate. Acestea nu vizează numai sistemul de operare, de exemplu Microsoft Windows sau Apple Mac OS X, ci şi aplicații precum Adobe Flash, Microsoft Internet Explorer sau Mozilla Firefox.
Ce este codul BIC/SWIFT?
Codul BIC (Bank Identifier Code), cunoscut şi sub denumirea de cod SWIFT, este format din 11 caractere şi are rolul de a identifica în mod unic o instituție financiară sau o sucursală a acesteia. Exemplu: WBANRO22XXX (primele 4 caractere reprezintă numele băncii, urmat de codul internațional al țării, codul locației şi codul sucursalei).
Care este codul SWIFT al Băncii Intesa Sanpaolo Bank Romania?
Codul SWIFT al Băncii Intesa Sanpaolo Bank Romania este WBANRO22XXX.
Ce este un ABA routing number?
ABA routing number este un număr de identificare format din 9 cifre atribuit instituțiilor financiare din Statele Unite ale Americii de către The American Bankers Association (ABA). Acest număr identifică instituția financiară pentru care se efectuează o plată. Intesa Sanpaolo Bank Romania poate efectua plăți în favoarea băncilor din Statele Unite ale Americii identificate prin routing number doar în valuta USD.
Ce este o plată SEPA?
Un transfer credit SEPA (Single Euro Payments) este un instrument de plată pentru executarea tranzacțiilor de tip transfer credit în valuta EUR între conturile titularilor localizați în zona SEPA. Transferul credit SEPA este executat în numele unui Ordonator având un cont la o Bancă Ordonatoare în favoarea unui Beneficiar având un cont la o Bancă Beneficiară, conform regulilor Schemei SEPA Credit Transfer (SCT). În vederea executării unui transfer SEPA atât Banca Ordonatoare cât şi Banca Beneficiară trebuie să fi aderat la Schema SEPA Credit Transfer. Fiind transferuri în valuta EUR, transferurile SEPA se supun prevederilor Directivei Serviciilor De Plăți, astfel încât pentru comisioane este obligatorie opțiunea SHA.
Care sunt țările din zona SEPA:
Statele membre ale Uniunii Europene: -Statele zonei euro: Austria, Belgia, Cipru, Croația, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Malta, Olanda, Portugalia, Spania şi Slovenia; -Statele zonei non-euro: Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, România, Slovacia, Suedia şi Marea Britanie; -Statele membre ale Spațiului Economic European (European Economic Area – EEA): Islanda, Liechtenstein, Norvegia; -Elveția şi Monaco. SEPA cuprinde şi următoarele teritorii, considerate parte a Uniunii Europene (Art. 299 Tratatul de la Roma): Martinica, Guadalupe, Guiana Franceză, Reunion, Gibraltar, Azore, Madeira, Insulele Canare, Ceuta şi Melilla şi Insulele Aland.
Ce înseamnă tip comision OUR, BEN sau SHA aferente unei plăți în valută?
În cazul plăților în valută interbancare, operațiunea se poate efectua având la dispoziție 3 opțiuni: Opțiunea BEN (Beneficiar) în care taxele sunt suportate de Beneficiar. În acest caz, toate costurile vor fi achitate de Beneficiar şi se vor deduce din suma ordonată. Astfel, suma care va fi trimisă din Intesa Sanpaolo Bank Romania către banca beneficiarului, va fi diminuată cu acel comision specificat în lista de comisioane. Opțiunea OUR (Platitor) în care toate costurile vor fi achitate de Ordonator. Astfel, pe lângă comisionul perceput de Intesa Sanpaolo Bank Romania, se adaugă comisioanele băncilor corespondente. Opțiunea SHA (Plătitor şi Beneficiar) în care comisioanele vor fi suportate atât de Plătitor (Ordonator), cât şi de Beneficiar. În acest caz, suma transmisă va fi primită de beneficiar după scăderea comisioanelor băncii corespondente, iar Ordonatorul va achita doar comisionul către Intesa Sanpaolo Bank Romania.
Care sunt orele limită de procesare a operațiunilor în valută prin intermediul aplicației I-B@nk?
• Ordinele de plată în valută interbancare, în regim de urgență, autorizate în cursul zilei T pâna la ora 13:00 vor fi procesate cu data valută T; • Ordinele de plată în valută interbancare, în regim normal, autorizate în cursul zilei T pâna la ora 16:00, vor fi procesate cu data valută T+1. Se pot introduce plăți și după ora 16.00, acestea urmând să fie procesate în următoarea zi lucrătoare. • Operațiuni de transfer intern în valută - non-stop. Transferurile între conturile Intesa Sanpaolo Bank Romania, atât între conturile aceluiaşi client cât şi între conturile a doi clienți diferiți, se procesează în orice zi şi la orice oră, inclusiv în weekend şi în zilelele nelucrătoare, cu excepția orelor de închidere zi (aproximativ între 19:00 şi 22:00). Plata poate fi autorizată în aplicația de I-B@nk, dar se va procesa în momentul finalizării proceselor de sfârşit de zi.
Se pot deschide depozite din aplicația I-B@nk?
Da, sunt disponibile toate tipurile de depozite oferite de Banca, inclusiv Planul de Acumulare.
Imi pot vedea depozitele constituite şi caracteristicile lor?
Da, le puteți accesa in aplicatie.
Pot lichida un depozit prin intermediul aplicației I-B@ank?
Da, opțiunea poate fi activată prin accesarea detaliilor depozitului pe care doriți să-l lichidați.
Sunt comisioane percepute pentru plăți efectuate prin aplicația IB@ank?
Da, tarifele standard aplicabile plăților efectuate prin I-B@nk sunt cele luate la cunoștință de Dumneavoastră în unitatea în care ați deschis contul/urile.
Îmi pot vedea istoricul tranzacțiilor pentru o perioadă determinată?
Da, opțiunea este disponibilă în aplicatie.
Pot accesa informaţiile cuprinse în extrasul de cont?
Da, opțiunea este disponibilă în aplicatie.
Este comisionată accesarea extrasului de cont I-B@nk?
Accesarea extrasului este gratuită.
Pot vizualiza suma de plată pentru credite în sold?
Da, informaţia o puteți accesa, alegând împrumutul la care doriți să vizualizați detaliile.
Pot primi informaţii din partea Băncii prin secțiunea mesagerie fără să fie necesar sa mă deplasez la sediul sucursalei?
Da, există o secțiune dedicată în care puteți vizualiza toate mesajele primite sau trimise către Bancă.
Cum pot trimite mai departe dovada unui ordin de plată efectuat prin I-B@nk?
Da, opțiunea este disponibilă în aplicatie.
Care sunt furnizorii de utilități către care puteți plăti în mod gratuit facturi de utilități, telefonie, alte servicii, cu conturile colectoare deschise la Bancă, accesând meniul Operațiuni - Plăți utilități?
ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, TELEKOM ROMANIA
Ce avantaj îmi oferă activarea serviciului Direct Debit?
Prin intermediul serviciului Direct Debit mandatați Banca pentru a vă efectua plăți automat din contul Dumneavoastră, la data scadentă, pentru a achita factura către furnizorul de utilități selectat. Data de început nu trebuie să fie mai mică decât data curentă şi se va completa în formatul precizat. Banca va efectua plăți începând cu prima factura emisă de Furnizor după data de început. La data scadentă a facturii trebuie să vă asigurați că aveți suficient disponibil în cont pentru efectuarea plății (Banca nu efectuează plăți parțiale). Dacă nu asigurați în cont întreaga sumă la data scadentă a facturii, transferul NU nu se va efectua şi factura nu va fi achitată. Pentru a verifica plata facturii vă rugăm să consultați Extrasul de cont.
Se poate anula un mandat de Direct Debit?
Da. Atentie, odata anulat un mandat Direct Debit, acesta nu se mai putea reactiva, ci trebuie creat unul nou.
Ce conturi pot fi vizualizate?
In funcție de drepturile acordate utilizatorului Dumneavoastră*, puteți vizualiza soldul online şi detaliile operațiunilor efectuate pentru următoarele tipuri de conturi pe care le dețineți la Bancă: - Conturi curente - Conturi de depozite - Conturi de credite În cazul în care nu aveți acces la toate conturile companiei*, vă rugăm să verificați dacă administratorul aplicației v-a acordat drepturi de vizualizare şi/sau tranzacționare pe conturile respective *Aplicabil doar clienților persoane juridice
Care sunt tranzacțiile ce pot fi efectuate prin intermediul aplicației de I-B@nk:
- vizualizarea extraselor de cont şi a tranzacțiilor; - consultarea situatiei conturilor curente (istoric operațiuni); - plăți în lei intra şi interbancare; - plăți în valută intra şi interbancare; - plăți programate (periodice); - plăți în așteptare (ordine de plată care au indicată o anumită daă de execuție a plății, alta decât ziua curentă); - încarcare fişiere plăți din aplicațiile clienților în soluția de I-B@nk - constituire şi lichidare depozite; - plăți către furnizorii de utilități cu care Banca a încheiat convenții.
Cum pot afla o cotatie valutara?
Accesand pagina inițială inainte de login si dupa login din sectiunea specifica.
În ce interval de timp se pot realiza schimburi valutare?
În fiecare zi lucrătoare (bancară) în intervalul orar 09:00 – 15:45, iar în afara intervalului orar menționat se pot efectua schimburi valutare în limita a echivalent EUR 3 000.
Care este suma maximă pe care o pot schimba la cursul băncii?
Suma maximă care poate fi schimbată este de echivalent EUR 19 999,99 pentru schimburile valutare care implică moneda RON și echivalent EUR 99 999,99 pentru alte schimburi valutare.
Ce comisioane sunt aplicate la tranzacțiile de schimb valutar?
Nu se percep taxe/ comisioane pentru operațiunile de schimb valutar.
Ce se întamplă dacă mă razgandesc cu privire la schimbul valutar efectuat?
Odată executat, un schimb valutar nu mai poate fi anulat.
Cum pot să efectuez un schimb valutar dacă nu am cont deschis pe o anumită valută?
Nu este disponibila in aplicatie aceasta optiune.
Cât durează operarea unui schimb valutar via I-B@nk?
Schimburile valutare efectuate via I-B@nk se operează imediat, în timp real.
Schimburile valutare afişate în I-B@nk sunt aceleaşi cu cele afişate în unitățile băncii la ghişeu?
Da, schimburile valutare afişate în toate unitățile Băncii, pe pagina de internet şi prin intermediul platformei de I-B@nk sunt aceleaşi.
Cum pot să văd toate schimburile valutare efectuate într-o anumită perioadă?
In aplicatia I-B@nk, in sectiunea specifica.
Cum pot să descarc confirmarea unui schimb valutar?
In aplicatia I-B@nk, in sectiunea specifica.
Cum pot să văd cursurile standard la o anumită dată?
Cursurile de schimb valutare afişate la date din trecut pot fi vizualizate numai dupa conectarea la platforma de I-B@nk .
Cum pot să verific dacă un schimb valutar a fost procesat?
Platforma de I-B@nk permite vizualizarea tuturor tranzacțiilor executate.
Care este suma maximă care poate fi schimbată la cursul standard al băncii?
În intervalul orar 09:00 – 15:45 suma maximă care poate fi schimbată este de echivalent EUR 20 000 pentru schimburile valutare care implică moneda RON, sau echivalent EUR 100 000 pentru schimburile valutare care nu implică moneda RON; iar pentru sumele care depăşesc aceste praguri, clientii pot negocia cursul de schimb direct cu Banca.
În ce valute se poate deschide un cont curent la Intesa Sanpaolo Bank Romania?
Din aplicația I-B@nk se pot formula cererile de deschidere cont, pentru valutele tranzactionate in unitatile teritoriale: RON, EUR, USD, GBP, HUF, CAD, sub forma de mesaje adresate sucursalei, care va reveni către Dumneavoastră.
Ce este cursul TDY, TOM, SPOT, FWD?
TDY, TOM, SPOT, FWD sunt abrevieri care provin din limba engleză şi se referă la data de decontare; astfel, aceste denumiri sunt consacrate acum ca fiind standardul în limbajul de specialitate, pentru identificarea datei când tranzacția se decontează. Engl. TDY (“today”) = Ro. azi Engl. TOM (“tomorrow”) = Ro. mâine Engl. SPOT (“spot – on the spot”) = Ro. la vedere (accepțiunea folosită este data tranzacției plus două zile lucrătoare; i.e. SPOT = TDY + 2 zile bancare) Engl. FWD (“forward”) = Ro. în viitor (în accepțiunea folosită pe piețele financiare internaționale, se referă la o dată care depăşeşte 2 zile bancare în viitor); Notă: Toate schimburile valutare ordonate către Banca prin intermediul aplicației I-B@ank se vor executa la cursul TDY.
Plăţi pe e-mail